Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah... setelah 3 hari membawa diri ke Pulau Perhentian...
akhirnya bejaya kembali ke 'darat' [ayat orang pulau]
aku bukan sje2 pergi bercuti or hilangkan stress kat sana...
aku pergi atas dasar
"Misi Khidmat Komuniti 2012"
misi??? cam besar je program... ala-ala misi bantuan banjir la plak....
kalau tengok ape yang kte orang bawa time nak pergi pulau...
bleh la kalau korang nak cakap ni misi bantuan kemanusian anjuran PBB....
memang banyak giler....
beras, biskut, gula, tepung, air.... semua ada....
pakaian je yang x de....
yang x bestnye...
memang penat giler angkat semua barang-barang tu...
first angkat masuk van.... bila sampai jeti kat kuala besut... angkat pergi jeti plak...
pastu angkat masuk bot... bila sampai kat pulau...
angkat naik kat jeti pulau... then, from jeti jalan kaki angkat pergi sekolah...
coz kte orang "menginap" kat sana...
1st day... penat sangat.... tambah lagi petang dah start health screening.....
bila dah malam... time forum agama, aku tido je...
dah la duduk depan skali... ustaz yang bg forum tu.... tengok je...
"Sorry la Ustaz... saya penat"
2nd day....
seawal 5:30 pagi dah bangun.... coz ade tazkirah kat masjid....
time tu ok la.. x ngantuk sangat...
pastu pukul 9 pagi dah start health screening untuk orang kampung...
aku just tolong En Z je... rekod blood group...
malas nak prick jari orang.... takut terketar-ketar...
Health Screening sampai kul 4:30 petang...
Alhamdulillah.... semua ok...
walaupun sepanjang program tu x leh nak buat keje coz ramai sangat budak-budak...
kalau diorang duk tengok je x pe...
ni siap tarik kaki... tarik tangan.. tarik baju....
ajak main ngan diorang... dalam hati.. "sabor je la".. budak-budak nak buat camne...
bila habis health screening... sambung explorace plak...
ngan budak-budak darjah 6 ngan darjah 5...
walaupun kena denda dua kali... tapi ok je... best and enjoy...
malam.. ade BBQ...
tapi oleh kerana penat sangat... memang x de mood nak ber'BBQ'...
aku rasa time tu.... tido lagi best...
yang paling x best.. tiba-tibe je ade sesi..
"sehati sejiwa" ngan Mr D.... hancur berkecai hati ngan jiwa aku...
nasib baik dapat Prof S... Ok skit...
waktu sesi tu.. aku tido je...
lama gak sesi tu.. sampai kul 1 pagi... habis sesi tu, aku terus balik ang tido...
3rd day...
sekali lagi... bangun kul 5.30 pagi coz ade ceramah kat surau..
yang sedihnye.. budak lelaki aku sorang je yang pergi..
ajk-ajk lain... "tertido" kat sekolah....
pkul 9 pagi... sempat lagi buat health screening kejap....
yang datang sorang je...
sepatutnya dah x de health sreening... tapi Mr. D punye keje...
ade la sorang pak cik datang nak buat pemeriksaan...
pastu... pukul 9:30 stop.. then, diorang semua pergi snorkeling...
aku x ikut coz penat and malas nak bakar kulit kat tengah-tengah laut tu...
aktiviti aku untuk hari last tu...
jalan-jalan pusing kampung ngan budak-budak kat pulau tu....
diorang yang jadi pemandu pelancong... aku ikut je...
pukul 2.. kemas barang untuk balik..
4:30 petang... bertolak balik ke jeti kuala besut.....
Selamat Tinggal Pulau Perhentian
secara keseluruhannye....
sangat enjoy kat sana... penduduk kampung baik-baik...
budak-budak kat sana semuanya peramah
walaupun next week exam... bila kat sana, rasa cam exam tu x wujud je...
hopefully dapat pergi sana sekali lagi...
bleh jumpa..
Aqil, Afiq, Azrie, Ayaq, Fahmi, Firdaus, Ramdan, Syarafuddin,
hari ni diorang buat persembahan "YakBang"... aku janji ngan Ramdan nak tengok tapi x sempat... sempat tengok die practice je...
Hmmm... jangan tanye YakBang tu ape... aku pun x tahu..
| |
| gambar ni aku snap mase on the way balik... sayonara Pulau Perhentian... |
lukisan penaja:
masa health screening... sempat borak ngan cikgu yang mengajar kat SK Pulau perhentian...
ade dua benda yang interesting...
1st bestnye jadi cikgu.... 2nd bestnye jadi cikgu kat pulau....
agak-agak.... kalau jadi doktor kat pulau.. best x?
3 comments:
Wow hebat! Maybe sesuai dipanggil Doktor tidur!HAHAHAHAHAHA
knape Doktor tidur???
amboi..banyaknye komen tentang Mr.D haha..
btw..xillion thanx kat korang-korang yang banyak membantu..semoga MIKOM memberi sejuta manfaat kepada penduduk pulau tersebut..
pas ni bleh la kau doakan ko kena posting kat pulau ke..haha
Post a Comment