Followers

Monday, March 26, 2012

siapa ayah saya?

Assalamualaikum w.b.t
selamat petang Malaysia [tanah airku]... selamat petang Kelantan [negeri kelahiranku]... 
selamat petang Terengganu [tempat aku menimba ilmu]
lastly... selamat petang A4-3-4 [bilik tempat aku update blog]
today... 
aku nak story-mory something yang menjadi tajuk entry ni...

"siapa ayah saya?"

pagi tadi... aku pergi ward coz nak cari patient untuk short-case BST...
sedang kusyuk "window shopping" patient kat buku besar tu...
tiba-tiba.. datang... seorang "Puan"
[aku x tahu ape status die.. nak kata sister.. bukan sister... nak kata nurse, pun bukan nurse yang aku tahu die keje kat ward tu]
Ok... sambung citer tadi...
sambil nyanyi lagi "enjit-enjit semut"... aku pick la dua tiga patient...
[aku x nyanyi pun... sje je.. mulut aku duk baca nama patient je]
then tulis dalam note book... bajet nak clerk semua la..
"Puan" tadi pun kata... "banyak-banyak patient... tu je pateint yang awak pilih"
time tu.. patient yang aku pilih... semua patient in early labour..
tapi ade gak patient.. GDM, Oligo, PROM...

dengan muka yang terkejut suam-suam kuku... aku cakap la...
"Hmmm... ni untuk short case je... sje je cari patient yang senang nak palpate"
"Puan" tu pun jawab.... "Oooo.. cari la  case yang best2 skit"
then die tengok list kat dalam note book aku...
"Hmmm... patient ni dah masuk labour room, dah bersalin... unmarried"
"Unmarried???"... "A'ah... kat sini biasa la case-case camni"
aku pun tengok la i/c patient... 96********... 
"Oooo.. umur 20"

bila puan tu dah blah... aku sambung la "window shopping" patient...
aku tengok balik pasal patient yang unmarried tadi...
kat situ tulis umur die 15... so, bila kira balik... 
betul la dapat 15...
[ok... aku x pandai math, kira benda simple pun bleh salah]
15!!!
kalau aku... time tu fikir pasal PMR je.. x fikir pun benda-benda lain...
[cita-cita nak jadi doktor pun x de time tu]
tapi... remaja sekarang...
no komen...

kita kalau bagi nasihat je... selalu cakap ayat ni...
"aku dulu...  or abg dulu.... or saya dulu.... bla... bla... bla..."
aku rasa ayat tu dah x sesuai sangat la....
maybe kena cari ayat lain kot... 
or maybe kita dah x boleh nak compare dulu dan sekarang...
dulu lain skrang lain
btw... aku malas think negative sangat... coz aku x tahu perkara sebenar..
untuk yang terlibat.. aku doakan...
"Semoga Allah s.w.t permudahkan segala urusan, dan semoga hidup bahagia di dunia dan juga di akhirat"  Amin..

satu persoalan kat sini... 
agak-agak kalau baby tu dah besar nanti... ade tak die tanye soalan camni...

"Mak, siapa ayah saya?"

think before you doing something and be responsible with what you have done
aku doakan... baby tu jadi camni... aminn..
lukisan hidup:
best gak posting O&G ni...  walaupun anak buah aku dah hampir 3 team bola sepak... 
tapi bila nampak baby... aku rasa nak angkat and nak main2 ngan baby tu...

1 comment:

Iman Lurv Islam said...

Ya ALLAH, siannya baby tuh...hurm, speechless bila berhadapan dgn perkara mcm ni...harapnya, adik tuh bertaubat & mulakan hidup baru dgn lebih matang...buat baby tuh, semoga jadi anak yang soleh & kuat utk mengharungi segala ujian yang akan menerpa....Amin....