Followers

Tuesday, March 13, 2012

proud dengan diri sendiri

Assalamualaikum w.b.t...
kawan aku cakap... "Untung la ade wifi kat hostel".. Hmmm... untung ke?
malam ni.. wifi kat hostel ni... memang bikin gua berapi..
sekali die masuk mood tangkap leleh...
kite bagi hyperbola lagi... 
mood tangkap leleh tahap meleleh sampai ke ladang gandum
[baik punye hyperbola]
and malam ni, aku update blog x guna wifi hostel...
aku curi jiran sebelah punye wifi.. x nak mention sape, nnti kena saman...

die punye kelajuan ok la...
kalau race ngan siput kacukan kura-kura tu... die ade chance la nak menang...
wifi hostel... awal-awal lagi dah ngaku kalah...
x start pun dah semput...
[good good je... kutuk wifi hostel... bile bleh donlod movie.. puji sepuji pujinye]

doh hari ni nok citer mende? cer kabo ikit...
tiba-tiba je cakap ganu ni... natang mu...
[aku paling x suka dua perkataan last tu... tapi aku taip gak.. Ha3.]
Ok.. Jap... 
aku nak recall balik ape yang berlaku hari ni...
rase cam dah lost memory je... coz banyak sangat batuk hari ni....
pastu ade headache, joint pain, back pain
[nak jugak citer pasal sakit-sakit ni... ngade-ngade, ubat x nak makan]

tap!!! (bunyi aku petik jari)
dah dapat...
hari ni aku present case untuk kali ke-3....
tu kot citer yang aku nak share ngan kome-kome sekalian...
case hari ni case Obstetrics..
"my patient  31 y.o malay women G6 P5 at 39th weeks of gestation confirm by LMP was admitted to the hospital with the chief complaint of reduce fetal movement about 2 day ago prior to admission"
[hahaha... tiba-tiba plak masuk mood present case]
FYI... nak jugak pakai short-form...
ni 1st time aku present case obstetrics coz before2 ni aku present case gynae je...
hari ni gak..
for the 1st time aku dapat examine ibu mengandung...

sangat proud dengan dengan sendiri...
walaupun patient kata "knape tangan doktor terketar-ketar"
[dalam hati "kak, saya ni nak check baby, baru 1st time mesti la terketar-ketar"]
Alhamdulillah.. aku dapat rasa ape yang patut..
"On examination there is single fetal, longitudinal lie, with cephalic presentation, fetal back at maternal right, fetal limb at maternal left, liquor adequate, 
estimated baby weight about 3 kg, and fetal head not engage yet"
[kat blog bleh lah taip camni... kalau betul, semua lost x tahu nak cakap ape]
tu yang aku dapat bila examine patient tadi
untuk pengetahuan kome... benda tu la kena cakap kalau examine case obstetrics
senang je kan...
gambar hiasan je..
by the way
thanks la to that akak coz bg aku peluang..
camni la kita nak... patient bg kerjasama... aku pun nak jadi doktor gak...
kalau x sia-sia je aku blaja sampai 5 tahun...
bila saya dah betul2 jadi doktor nanti... bleh la saya rawat family akak... 
[aku bukan mendoakan diorang masuk hospital, tidak sama sekali]

untuk penamat citer ni...
aku dapat 61/80 je untuk markah present case... syudkur Alhamdulillah..
banyak gak la benda yang kena komen...
tapi Ok je... nasib baik Dr. R tu baik...
Ok... dah malas nak citer panjang-panjang banyak lagi keje aku nak buat..
case write-up x siap lagi... poster CCC x siap lagi... 
design baju x siap lagi..
[walaupun dah hampir 5 kali design aku kena tolak]
bleh dikatakan banyak gak la keje aku..

dah.. dah.. 
makin lama aku duk termenung... makin banyak plak idea yang datang...

lukisan penaja:
bila nak siap keje kalau asyik main FB je..... btul x?

2 comments:

Anonymous said...

hikhik, 1st time memang ketaq-ketaq. lama2 pro dahh :D

Inche Pelukis said...

btul2... 1st time meang la ketaq-ketaq...

tapi.. rasenye tiap kali examine patient... ketaq-ketaq ni x pernah hilang...

ade je....