Assalamualaikum w.b.t..
skrang ni... aku duk menghupdate blog sambil ditemani aroma nescafe yang tanpa segan silu
bleh buat aku ngantuk and tido bila-bila masa je....
coop!!!... coop!!!
knape effect die terbalik?
Hmmmm..
jangan banyak tanye... nak tahu jawapan, cari sendiri..
aku nak explain pun aku x tahu... and aku pun x nak amik tahu...
titik!!!
move to the next story...
now aku in the last day of 5th week of O&G posting...
that's means... next week is the 6th week... then week 7.....
Opppsss.. jap.. jap.. week 7...
EXAM!!!!
arghhh!!!!
x sanggup!!!... rasa nak kembali ke zaman sekolah rendah and x nak blaja no. 7...
x nak tahu pun pasal no 7... x nak kenal pun no 7...
x nak kawan ngan no 7... nak gaduh ngan no 7... nak bunuh no 7
nak bakar no 7.....
Say NO to 7
shuish!!! shuish!!! no 7 pergi main jauh-jauh...
jangan nak bajet comel.... x comel pun.... camel ade la....
shuish!!! shuish!!! no 7 pergi main jauh-jauh...
jangan nak bajet comel.... x comel pun.... camel ade la....
Ok... knape aku risau sangat pasal exam ni.....
nak bg pancreas korang sejuk and whatsoever... aku citer skit pasal exam untuk posting ni...
nak bg pancreas korang sejuk and whatsoever... aku citer skit pasal exam untuk posting ni...
aku citer ape yang aku tahu je la...
yang aku tahu...
maybe ade teori and OSCE.. tu normal...
posting-posting lepas pun ade gak... except "honeymoon" posting a.k.a public health
tapi.... ade yang abnormal ke?
of course la ade.... dah jangan nak buat muka pelik.... bace je... nnti tau la...
posting-posting lepas pun ade gak... except "honeymoon" posting a.k.a public health
tapi.... ade yang abnormal ke?
of course la ade.... dah jangan nak buat muka pelik.... bace je... nnti tau la...
yang abnormalnye bila ade dua long case
ulangan ye... dua long case...
D.U.A
D.U.A
dah namanye posting ni obstetrics and gynaecology...
so...
dah bleh teka kan knape kena ade dua long case...
satu untuk bahagian ibu mengandung
1st Dr. S kata 30 minit untuk satu case...
berdasarkan pengalaman lepas... diorang bg 1 jam pun x cukup...
kalau 30 minit tu..
aku rasa keje aku duk lap peluh je....
so.. bila dipujuk rayu... and segala bagai cara dibuat... dapat la up skit...
x banyak.. sikit je.
45 minit untuk setiap case...
jangan nak banyak songeh...
banyakkan sengeh x pe or sinonimnye banyakkan senyum...
syukur Alhamdulillah... dapat 45 minit untuk setiap case...
kalau btul la 30 minit untuk setiap case...
chances nak fail tu tinggi... maybe bleh menjangkau 50% or 70%.....
tinggi sangat tu...
exam pun x lagi... dah fikir nak fail...
itulah aku
nak bagi semangat nak lulus exam ni melompat-lompat gedik sikit...
sama-sama kita renungkan mutiara kata kat bawah ni....
"Manusia yang tidak mengharap untuk menang telah sedia untuk kalah"
that's all untuk coretan semalam dah hari ni...
coz hari ni aku sambung taip post yang aku x larat nak taip petang semalam
![]() |
| [pinjam gambar] |
lukisan hidup
"hari ni my friend, my junior, and my super junior... jalan senyum je... nak tahu knape? tanye diorang"
kalau aku... hari-hari senyum... kan? kan?

2 comments:
make up our mind to be positive...InsyaALLAH, eventhough 7 or 30 sekalipun, kita redah je...yang penting kita usaha, doa & tawakal...InsyaALLAH, ALLAH akan permudahkan urusan kita...
aha..cliche, part nescafe tu.
Post a Comment