Followers

Saturday, May 14, 2011

konfius part 1...

Assalamualaikum w.b.t....
kitaran hidup aku yang terbaru....
study 30 minit.... rehat 1 jam...
ok x?    ok la tu... 
x la stress sangat.... nnti x pasal2 jumpe zombi kat MAIDAM ni...
tapi kalau mamat khalid nak ajak berlakon citer zombi kampung pisang.... ok gak...
x yah susah nak study....  bala... bala...
( pak jabit pun datang.... "Eeee.. budak ni!, Aku cepuk kang )

ok.
hari ni nak citer ape yang berlaku semalam dan ape yang berlaku dua tiga minggu lepas...

.
.
.

dua tiga minggu yang lepas...
bile dah penat study... tergerak hati aku ni nak minum nescafe....
so.. ape lagi... dengan penuh konsentarasinya... aku buat la air nescafe tu...
liver pun berkata-kata... tercapai gak hajat aku...
brain pun menyampuk... 
"Ko ni... buat keputusan x tanya aku!!!.. tengok ape dah jadi...."
Mata pulak berkata-kata... (dalam keadaan yang sangat lemah...)
"Ooh... Ooh... (batuk... camni ke bunyi die?) betul tu!.. korang suka me"anak tiri"kan aku..."
sepantas kilat.... liver pertahankan tindakan die....
"Saya bantah Yang Arif!!!!" Mulut pun nak join gak.. "ade aku kisah??"
liver.... "ko ni knape?... tampoo kang!!...."
Mulut... "Ape?... Orang nak ambik roti kelapa je...."

sekali lagi brain menyampuk....
"dah2... korang ni dah kena sampuk ngan hantu kak limah..."
mulut.... "camne ko tahu.....ce citer... ce citer..."
Brain.... "kalau aku cerita in... kalian pasti tidak percaya"
Mata dah tangan serentak berkata.... "kate orang... ko pun same gak..."
(buat gaya... tangan kat dada.. mata keatas....)
tiba-tiba... semua diam....
kata-kata liver memecah kesunyian....
"dah collapse si mata ni... sebab tu la diorang marah.... brain pun dah lemah"
liver menyesal akan perbuatannya.... 

kita sambung cerita yang asal
suara seseorang mebuatkan semua orang terkejut....
"Ok... saya bawa senarai nama student yang dapat masuk clinical year"
Alhamdulillah... name aku ade...
time tu Tuhan je tahu... ape persaaan aku....
tapi yang peliknya.... aku x habis study... camne bleh masuk clinical year...
pro-exam camne?... batal ke?...
 hati kecil berkata-kata.... x pe... ni semua rezeki tuhan bagi... 
syukur alhamdulillah....
pada masa yang sama...   brain.. mata... liver... 
melupakaan ape yang berlaku antara diorang... 0-0..
masing-masing happy....

ape yang berlaku sebenarnya.??
tunggu sambunganya

escargot lagi.... tapi ynag ni x de kaitang ngan UniSZA-Hotspot... Escargot ni melambangkan mood study aku...

2 comments:

Afyfa said...

Kenapa cite ni macam x dipahami je???? musykil2

ayub zainodin said...

haah la abg sarimi..

x paham...ish3...