Assalamualaikum w.b.t…..
Sekarang ni aku rase cam ade kat dalam gua…. Rumah ni gelap….
Semua orang dah tido… bilik aku pun gelap….
Cz roommate aku dah tido…
Kenapa semua orang tido awal???? [tibe-tibe stress…]
Diorang pergi berperang ke tadi…. Semua orang cam penat je….
Lagi pun esok kelas maybe pukul 8:30 pg or pukul 9 pg….
So, bleh la bangun lewat sikit….. hehehehehe
Aku pun rase nak tido…. Tapi kena ingat pesan Ustaz Salam….
Jangan paksa diri tidur…. Biar diri yang paksa kita tidur…..
Hmmm… dalam minggu ni…
Dah dua kali aku try nak study anatomy…. [terpaksa cz exam dah dekat..]
Tapi satu je msalah nye….. ble bukak je buku anat….
Aku yang jadi cadaver kat atas katil….
Nasib baik hidup balik….. kalau x????
Kadang-kadang kite akan rase yang diri ni jauh ngan Allah s.w.t….
Tu la yang aku rase sekarang…..
Kalau nak dibandingkan mase kat matrik dulu….
Sekarang lagi teruk……
sangat jauh bezanya….. seperti langit ngan bumi…..
Walaupun sekarang ni aku join usrah…..
Kenapa aku x bleh nak keluar dari kitaran bodoh???
[nak tahu ape itu kitaran bodoh…. Lain kali aku cerita….]
Kenapa aku x bleh nak buat benda yang selalu aku buat kat matrik dulu....
Benda tu x la berat sangat nak buat
Btul la ape yang abg ikhsan cakap…..
Zaman sekarang same ngan zaman jahiliyah dulu….
Kite tahu pasal agama isalm….
Tapi x pernah betul2 faham tentangnye….
Analogi yang selalu digunakan….
Budak2 lelaki tahu…. Aurat diorang pusat sampai lutut….
Diorang tetap pakai seluar pendek….
x kira la… main bola ke.. duduk dalam bilik ke.. Same je….
Tapi… Bile nampak perempuan buka aurat….
Diorang plak yang bising…. [Diri sendiri x fikir ke???..]
Sebab tu la kite kena praktikkan ape yang kite belajar…
Orang selalu tegur aku…
kenapa x pakai tie bile pkai kemeja lengan pendek….
Aku just praktikkan ape yang aku belajr mase kat matrik dulu….
Nmpaknye…
dah terpesong dari ape yang aku nak cakap…. Xpe…
just nasihat untuk sape yang bace blog ni…..
the problem is…
aku tahu kelebihan Solat Tahajud…..
tapi… kenapa aku x berusaha untuk mengamalkannye…….




1 comment:
oh teringt time i jd model kat runway tu.....
ahh...best...sarimi, seksi la skit, bru hot!!!
hik2..
[amboi mention abg ikhsan dlm blog dia...]
Post a Comment