assalamualaikum w.b.t............
alhamdulillah... akhirnya habis juga aku baca novel yang tertangguh berbulan-bulan lamenya.... nak buat camne aku busy dengan benda lain.... terpaksa tangguhkan benda-benda yang x berapa penting.... aku rase baca novel ni penting gak... tapi terpaksa gak aku tangguhkan... bukan senang nak bace novel ni.... nak beli x mampu... terpaksa la aku download je.... so, kalau bace novel melalui laptop ni... faham-faham je la.... agak terseksa la mata aku ni......
aku rase paling lame pun aku bleh tahan sampai 2 jam.... tu pun dah macam2 aku buat.... minat punay pasal... semua aku sanggup aku buat.... malam ni aku berjaya habiskan bace novel "ketika cinta bertasbih... volume 1".... penulis die Habiburrahman El Shirazy... novel2 die memang best... ni novel yang ke-3 aku bace... first "ayat-ayat cinta"..... second " dalam mihrab cinta"...... third "ketika cinta bertasbih (1)"... pas ni nak sambung novel "ketika cinta bertasbih (2)".... insyaallah kalau ade mase...
sebenarnya dah lame aku bace novel "ketika cinta bertasbih" tu... tapi stop sampai page 99.... kalau x silap aku tu beberapa bulan yang lepas.... so, last week aku sambung balik.. sampai habis, sampai page 374..... ble dah habis bace novel ni... aku terus sambung tengok movie " ketika cinta bertasbih".... ok la... ade gak persamman ngan novel tu..... ade yang ditambah.. and ade yang dikurangkan.....
novel ni agak tebal kalu nak compare ngan novel ayat-ayat cinta.... kalau novel ayat-ayat cinta tu, dalam 2 hari dah habis bace... tapi novel ni agak lame sikit...... satu je masalah kat sini... ble dah bace novel no.1.. terpaksa bace novel no.2..... coz novek no.1 x de ending... same gak ble tengok movie no.1.... terpaksa tengok yang no.2..... for the conclusion, malam ni aku just bace novel sampai habis.. the n tengok movie sampai 2 jam....![]() | |
| akhirnya... berjaya juga aku habiskan baca novel ni.... penuh dengan pengaran yang berguna.... |
![]() |
| selepas habis bace novel.... ape lagi... tengok movie la plak.... |
![]() |
| semoga aku berjaya habis baca novel ni before cuti sem 2..... |
hanya sempat taip je.....



3 comments:
sarimi bru bce ke???? ak dah bce 2-2 and dah habes tgok film nyer dah... hehe
x de mase nak bace....
Huhu x pe.. sbnarnye kalu tgok cite die dah sbijik dah dgn novel
Post a Comment