Assalamualaikum w.b.t……
Alhamdulillah… aku dah sampai MAIDAM…. Selapas 3 hari 2 malam bercuti kat rumah.. memang best coz x payah study… kalau nak study pun x sempat.. x pe time cuti kite cuti.. time study kite study…. nnti klau dah kerja susah plak nak cuti….
Arghhh!!!!!!!!!!!!
Handphone aku hilang!!!!!
Huhuhuhuhu…. Hari ni nasib aku agak malang…. Aku kena samun… hmmmm .. samun ke?? Lantak la apa2 pun... yang aku tahu… orang Terengganu kata aku kena “pow”…. Jahat btul la orang Terengganu ni…. Aku yang x kacau orang pun dia nak kacau…. Rasenya aku x pernah buat silap ngan diorang…. Dah la handphone tu abang aku yang bagi….
Nak dijadikan cerita…. Tadi lepas aku sampai kat stesen bas… aku ngan kawan aku berjalan nak balik MAIDAM…. So,kte orang lalu jalan yang biasa kte orang lalu.. jalan belakang stadium… tempat tu memang bawak sial…. X pasal2 aku yang kena badi sial tu….
Time lalu kat jalan belakang tu… aku dah nampak “dua ekor hantu raya”.. sekor pakai baju putih yang sekor lagi pakai baju biru…. Aku x syak plak yang “dua ekor hantu raya” ni budak jahat…. Ble kte orang nak lalu kat jalan tu… diorang pun keluar… first diorang panggil… kte orang buat x dengar.. ingatkan die panggil kawan die….
Aku ape lagi.. jalan cepat2 la…. Nak ditakdirkan benda ni berlaku.. kte orang x sempat lari… cz hantu raya tu lagi laju…. Ye la.. kte orang berjalan… hantu raya tu berlari… cnfrm la kte orang yang kalah….. ble dah sampai dekat ngan kite orang… die trus pegang and tanya
“bakpo panggil tadi x dengar”….
Aku ngan kawan aku senyap je….
Kte orang cube lari…. Tapi die pegang tangan aku la plak.. aku dah agak dah sesuatu yang buruk akan berlaku….. time tu dah x thu ape nak buat… just pakai teori “fight or flight”… dua2 aku pakai… cube nak lari tapi x dapat.. nak lawan balik… tapi makan diri sendiri…. Huhuhuhuhu
Time aku nak lawan balik tu… die pukul aku ngan besi…. Tepat kena kat kepala aku… time tu rase cam otak ni dah bergegar…. Aku jatuh.. and diorang terus ambil handphone kat dalam poket seluar aku… aku dah risau kot2 diorang ambik dompet aku…. Nasib baik time tu ade orang lalu kat situ.. and diorang trus bla… x sempat nak ambik dompet aku….
Fuhhhhh… nasib baik handphone je yang diorang ambik.. kalau diorang ambik dompet nagn laptop aku…. X thu la camne… syukur Alhamdulillah….. ble diorang dah pukul memang kepala aku sakit sangat2…. Tu pasal x bleh nak lawan… bleh ke aku nak lawan diorang???....skrang ni kepala aku pun still bengkak lagi…. Cuma luka sikt je…. Tapi effect die… pening x hilang2…. X thu la nak pergi check kat hospital ke x…
Lepas tu aku terus buat report kat balai polis…. Walaupun handphone murah je… kna buat report jugak…. Nnti kalau diorang kne tangkap… maybe bleh dapat balik handphone tu…. Tapi kat balai polis tu… diorang cam x nak terima report je… maybe dah lali ngan kes2 cam ni…
Tapi.. syukur Alhamdulillah… x banyak barang yang hilang… untuk student2 lain jangan guna jalan belakang stadium… nnti x pasal2 kena “pow” ngan hantu raya…..
Huhuhuhu… camne ni handphone dah x de….
2 comments:
sabo mon....ni ha, public phone byk pe....huhu
mmg sial kn penyangak tu kn.....nsb bek x kene rogol kn....eish...seram....
sabaq na wan, memng dah name pun antu...
dakpe, likes hashimi said ganu kan bnyak pblic phone...hahahah..sian hang..
Post a Comment