Assalamualaikum w.b.t….
Hmmm… asyik mengeluh je… hehehehe… spe yang yang xmengeluh, aku rase dalam hidup aku sekarang ni banyak sangat perkara yang x menggenbirakan compare dengan perkara yang menggembirakan… nak buat camne,.. anggap je ni semua ujian… manusia x kan Berjaya tanpa pengalaman… dan pengalaman la yang megajar erti hidup yang sebenar…
Sekarang ni dah masuk bulan mac… and ni la post aku yang pertama untuk bulan ni… tapi minggu ni aku agak busy… banyak sangat benda yang kena buat… tapi still ade time untuk update blog ni.. hehehehehe…. Ape ye aktiviti aku sepanjang minggu ni????… walaupun sekarang bru je hari rabu…. Tapi aku rase cam dah complete 1 minggu… hehehehe.. maybe dah x sabar nak balik umah... yang penting hari KHAMIS ni aku BALIK!!!!!
penat.... sakit hati... tension... sedih.... menyesal... rasa bersalah....
huhuhuuhuhu..
tu la ape yang aku rase sepanjang minggu ni.... cam banyak je benda yang nak diceritakan
penat...
minggu ni memang aku penat giler.. tibe2 je bertimbun2 kerja aku kena siapkan... assigment english, preparation untuk presentation english, assigment hubungan etnik, assigment akhlak dah akidah, study untuk test akidah & akhlak dan hubungan etnik.... tapi disebalik semua benda ni ade jugak benda yang happy... assigment english hntar next week, assigment hubungan etnik pun hantar minggu depan.. test untuk akidah & akhlak pun tunda next week.... memang suka kalau dapat tangguhkan kerja.. hehehe.. tapi aku tetap penat cz kna prepare untuk presentation english... x sabar rasenya nak habiskan benda ni cepat2... tido aku asyik x cukup je... kadang2 terlebih pun ade jugak... hehehe
sakit hati.....
knape aku sakit hati... ade dua benda je yang buat aku sakit hati... fist komen orang lain pasal aku punye keputusan, and second aku sakit hati pasal orang yang x pernah rase bersalah dan x de perasaan... memang x de ape2 perasaan la manusia cam ni.... untuk keputusan aku untuk letak jawatan tu, bukannya aku buat keputusan tu untuk kepentingan diri sendiri... dah aku x sanggup nak pegang amanah.. x kan aku nak tanggung dosa cz x bertanggungjawab... tapi x pe la, aku pun dah x kisah pasal komen tu...yang kedua tu... aku pun x thu nak cakap macam mne.. die x pernah rase bersalah and x pernah nak mintak maaf bila buat salah...
lagi satu.. die x pernah nak ambik serius ape yang orang lain cakap pasal kesilapan diri die... aku pun xthu siapa yang layak untuk bagi nasihat and buat die sedar... aku pun malas nak komen banyak2... aku rase orang yang macam ni x pernah nak jaga perasaan kawan die.... aku pun dah x larat nak jaga perasaan kawan aku.. kat matrik dulu pun same gak... asyik aku je yang kena jaga hati orang lain... memang kita x boleh mengharapkan ape2 balasan untuk semua yang kita lakukan.. at least sape2 yang ade kaitan dengan ape yang aku cakap ni cubalah muhasabah diri... bak kate nabil " lu pikir la sendiri"...
tension.....
aku rase tiap2 minggu aku tension... tapi kali ni benda yang buat aku rase stress adalah result end of module & keputusan aku untuk letak jawatan dalam MEDSTA....
end of module memang hancur.... aku dah tahu MCQ aku fail... so harapkan SEQ je la... harap2 yang tu boleh buat aku lulus.... ape la silap aku..rase cam dah study semua.. tapi bile nak jawab soalan. semua benda aku x thu.. mula la nka pakai senapang gajah jawb MCQ...
nak letak jawatan ke x????.. arghhhhhhh!!!!.. hari tu dah buat keputusan nak letak jawatan... dah hantar surat... dah bincang dalam meeting... tapi bila bawa benda ni dalam meeting agong.. lain pulak jadinya.... kejap lagi aku cerita ape yang jadi time meeting tu... sekarang ni kena fikir balik... nak letak jawatan ke x????... fikirlah selagi boleh berfikir.. gunakan pemikiran untuk berfikir...
menyesal & rasa bersalah.....
tadi aku ade cakap pasal meeting agong... and discuss pasal jawatan exco akademik... nak thu ape yang jadi???
time meeting ade satu benda yang berlaku.. and peristiwa membuatkan aku rase sangat2 bersalah cz dah bagi banyak masalah dalam MEDSTA... dan rase mnyesal cz bila aku letak jawatan timbul pulak perkara yang membuatkan orang lain terasa hati.. sebenarnya menyesal ngan rasa bersalah tu same je le....
nak dijadikan cerita.... time nak pilih exco baru tu.... kite orang pakai sistem pemilihan yang baru... and sistem ni membuatkan calon tu terasa hati ngan komen yang diberikan olh ahli2 MEDSTA yang lain... maybe die x bersedia nak terima komen2 yang agak negatif... aku rase cam bersalah sangat, sebab aku die tibe2 je die dapat komen yang agak pedas ni... so, untuk menyelesaikan masalah ni buat sementara waktu.. terpaksalah aku ambik balik jawatan tu... tapi aku tetap rase bersalah nagn ape yang dah berlaku...
Hmm.. harap2 next week aku dapat mencari penyelesaian untuk semua masalah ni...
tu je kot yang aku nak kongsi kali ni...
assalamualaikum w.b.t....
No comments:
Post a Comment