Assalamualaikum w.b.t
situasi sekarang... perut aku mengidam nak makan pisang goreng..
mane nak cari kat tengah-tengah bandaraya KT ni..
dah 3 tahun lebih duk kat sini..
satu tempat je yang aku tahu ade jual pisang goreng...
gerai tepi masjid abidin a.k.a masjid putih
jauh tu...
Hmmm... x pe.. x pe... esok kita beli kat kantin hospital hulu...
Ok..
sekarang ni... aku dah masuk 2nd week posting psychological medicine
so far ok la....
walaupun 1st week rasa cam mayat hidup je tiap kali p kelas...
after 1 hour lecture.. confirm collapse...
siap lentok-lentok zapin lagi...
lecturer kat depan ke... tepi ke.. belakang ke...
buat-buat x nampak...
nak buat camne... aku dah ngantuk tahap x tido setahun...
satu je solution yang aku ade..
"tertido"
setakat ni... posting ni agak best....
tapi...
bila fikir pasal log book.... stress tahap nak cepat habis je posting ni....
semua benda nak kena present..
bab-bab present ni la yang aku paling lemah... memang allergic gila..
nak tak nak kena buat gak...
2 bulan cam ni... Huhuhuhu... sabor je la... kata nak jadi doctor kan...
terima je la ape yang telah ditetapkan
Ok.. aku sambung balik kenapa best..
yang best nye..
dapat spend masa ngan patient psychiatric...
walaupun realitinye diorang bermasalah
tapi condition diorang kat sana cam x de ape yang berlaku...
cam x de masalah je...
siap bleh ketawa... bleh menari... berlari... menangis tanpa sebab pun ade...
tu yang best...
first time clerk... macam-macam cerita yang menarik bleh dengar...
walaupun x logik... tapi interesting...
x boring dengar...
part menakutkan pun ade.. especilly bila x faham ape yang diorang citer..
time tu diorang marah... sebab banyak kali tanye...
risau gak...kot-kot ade yang mengamuk...
Alhamdulillah... setakat ni x de... semuanya baik-baik je...
mostly... time clerk diorang... banyak gelak, hilang semua stress log book....
hahahahaha
bila dah habis clerk...
satu kesimpulan je bleh buat...
"ape chief complain die? ape diagnosis patient ni?"
memang jadi sembang kosong je la..
tapi... after dua or tiga hari... bila fikir balik ape yang aku sembang ngan diorang
baru dapat tahu ape problem patient yang sebenar...
dapat gak...
bukannye x dapat lansung...
kadang-kadang aku ade terfikir
"best gak jadi patient psychiatriy ni, x yah beratkan kepala fikir pasal masalah sekeliling"
tapi.
In Shaa Allah... aku x kan jadi patient psychiatry
![]() |
| Don't worry be happy |
lukisan penaja:
khamis ni kena present case... ni yang aku paling x suka...

No comments:
Post a Comment