Followers

Friday, October 7, 2011

my opinion... jaga hati kawan

Assalamualaikum w.b.t...
Salam Jumaat... Semoga kita memperoleh seribu manfaat... InsyaAllah..
post kali aku nak sambung post yang before ni..
kira nya... ni episode 2 la untuk post "my opinion"...
untuk perkembangan terbaru.. aku nak cakap 4 perkataan je...
"Jangan main dengan api"
so... faham2 je la... api dah makin marak...
x tahu nak buat ape lagi... bomba pun dah x larat nak simbah air....

aku nak komen balik la pasal perkembangan isu ni...
[hopefully orang yang baca faham ape yang aku nak sampaikan]
kalau nak mengamuk tu...
aku harap "beliau" bleh pakai bahasa yang elok skit...
1st time aku tengok amukkan tu... mulut aku cakap satu benda je..
"MasyaAllah... x de perkataan lain ke nak pakai"
Alhamdulillah la.. skarang aku bleh tahan lagi..
x terfikir plak nak balas balik... rase nak bunuh orang ade la...
[main-main je]
so, nasihat untuk "beliau"...
"tak semua benda yang kita buat tu betul and cuba fikir perasaan orang lain before buat something, lagi satu ingat la kita ni kawan and cuba hargai ape yang kawan dah buat"

knape aku letk gambar ni?... x tahu.. no komen..
seterusnya.. aku nak komen akibat daripada isu ni...
masalah makin rumit.. aku rase cam x de jalan penyelesaian je...
and aku salah sorang yang patut dipersalahkan atas ape yang berlaku...
so, special for "one of my friends"..
sabar la... aku nak mintak maaf atas ape yang berlaku...
dah setahun belajar kat tempat yang sama... dah setahun kenal... 
dah macam-macam masalah kita kongsi... 
jangan disebabkan benda ni... tali persahabatan dijadikan taruhan...
"anda" adalah kawan terbaik yang pernah aku jumpa...
pengalaman banyak mengajar kita erti hidup... 
aku harap ape yang berlaku sekarang dapat memberi satu pengajaran yang sangat berguna untuk masa hadapan..
now you see the difference..
 untuk isu satu lagi..
no komen...
aku x nak sakitkan hati kawan... baik diam je...
peace... no war....
0-0

lukisan penaja:
dah banyak kali minta maaf... adakah perkataan maaf dalam post ni akan diterima?

No comments: