Followers

Wednesday, October 12, 2011

from amoxycillin to cloxacillin...

Assalamualaikum w.b.t...
"Alamak! lupa nak makan ubat"...
tu la skrip aku time makan tengah hari, makan malam dan bangun pagi...
rasenye dah bleh masuk kategori nyanyuk ni...
doktor selalu pesan kat patient makan ubat.. tu doktor yang pesan...
aku x jadi doctor lagi... so, boleh dimaafkan lagi... btul x?

ubat ape yang aku kena makan?
tengok tajuk post pun dah tahu kan... cloxacillin...
cloxacillin ni spesis antibiotik...
dah sebulan lebih telinga aku ni ade masalah.. sbb tu kena makan antibiotik...
dulu aku makan amoxycillin.. skrang cloxacillin..

seminggu makan amoxycillin... 
cam x de ape-ape effect je...
nak kata makin baik.. x jugak... makin teruk pun x jugak...
bak kata orang melayu.... seperti "mencurah air ke daun keladi"...
ntah-ntah... 
makhluk2 jahat dalam badan aku ni teguling-guling gelakkan si amoxycillin...
tu yang si amoxycillin merajuk x nak lawan diorang...

kali ke-2 aku pergi OPD.. MA tu bagi cloxacillin...
dia kata..
"dulu awak makan 3 kali sehari... yang ni makan 2 biji 4 kali sehari"
[ 8 biji ubat dalam masa sehari... banyak tu]
ape komen makhluk2 jahat sekalian...
dulu ko gelakkan si amoxycillin... skrang abang long ngan ayahanda dia datang...
cuak la tu..

Alhamdulillah...
sekarang O.k sikit... tapi kadang-kadang k.O gak...
masalah ni memang ganggu hidup aku...
especially time kelas ngan time clerk patient... bila die buat hal...
ape yang orang cakap x dengar langsung tak pun dengar tapi x jelas...
kadang2 aku dengar bunyi cam air yang menggelegak...
time tu terpaksa la aku tutup hidung... then tarik nafas kuat-kuat...
that we call relieving factor..

masalah lain...
aku asyik lupa nak makan ubat... 
ubat yang sepatutnya aku makan sebelum makan aku amik lepas makan...
sepatutnya 4 kali sehari.. aku makan 3 kali sehari je...
skrang tinggal 4 biji je...
insyaAllah... esok aku habiskan antibiotik tu...
kalau x ok lagi... aku nak mintak ULTRACILLIN plak...
[ultracillin... antibiotik yang ade kuasa cam ultraman]



lukisan penaja
nak hujan la.. nampaknya malam ni x kuar makan la...

3 comments:

zUlaikha rAzak said...

sakit tinge apekah abg sari??
cam takutt jee-_-"

::ecam:: said...

x korek taik telinge la tu...

Inche Pelukis said...

Zulaikha Razak
mesti la sakit tinge manusia coz aku pakai tinge manusia... ntah aku pun x tahu ape masalh tinge ni.. MA kate kena jangkitan kuman je...

Ecam
ade orang kate telinga x de taik... and taik telinga x pernah wujud... camne nak korek?