Followers

Wednesday, December 22, 2010

katak vs manusia....


Assalamualaikum w.b.t…
Sape ade tengok citer “Putera Katak” kat TV3….
Best citer tu…. Pandai giler katak tu berlakon...
Tapi... sayangnye... aku x sempat nak tengok sampai habis…
Kat sini... confirm la x tengok tv….
Hari ni aku bukan nak citer pasal “Putera Katak”…..

Aku nak citer pasal katak….
Sebenarnye…aku pun x suke katak…. Pegang pun x pernah…
Coz kulit die berbeza ngan kulit manusia…. Kalau same…
Tadi aku terbace article pasal katak…
Rupe2nye… katak same ngan manusia….
Tapi manusia x same ngan katak…..

Katak memang suke buat bising….
Especially bile diorang nak mengawan…..
Tapi orang tua2 kte… katak panggil hujan….
Coz diorang nak mandi….

Diorang buat bising sebab nak pikat katak betina…
Time ni diorang buat la bunyi yang paling “best dan bermutu”…..
Ad satu species ni… Hylarana Pictura…
diorang buat satu kumpulan…. Then nyanyi ramai2…
Time ni puteri katak akan memilih pasangan…
Cam pilih juara AF la plak…

Ape yang samenye manusia ngan katak???
Manusia (wanita) suke pilih pasangan (lelaki) yang tampan dan berketurunan baik…
Katak plak pilih pasangan yang suara “best”….





5 comments:

::ecam:: said...

moyang aku ckp katak panggil ujan tu nk mandi wajib...

cikgu aku cakap mat rempit sume atak..sebb nanti kalu mati jatuh moto macam kata mati..

emmm..dh tu pompuan yg pilih pasangan baik tu katak la ea..huhuhu

::ecam:: said...

lagi satu..isteri penyanyi tu katak ea sbenarnye???kompius??


sekian

Inche Pelukis said...

mandi wajib??.. x tahu la plak.. yang aku tahu diorang nak mandi je...

x baik ko kate pompuan yang pilih pasangan tu katak... katak je cam manusia.. tapi manusia x same ngan katak.... diorang pun ade hak gak nak pilih pasangan.....

post ni x de kaitan ngan manusia... cite pasal katak je... aku pun plek.. camne ko bleh pikir yang isteri penyanyi tu katak.... kompis2????

::ecam:: said...

mne de ak ckp pompuan cmn katak...tnye j...hihi...

dh tu ko kte katak betine ske katsk geti nyanyi...hihih...

wahatever la..tiada kne mengena dengan yg hidup atau yg sudah meninggal dunia...

Inche Pelukis said...

hahahahaha... sory2....
bace dah betul.... tapi kefahamannye terpesong sikit....

btul tu.... post ni xde kena mengena ngan yang masih hidup atau pun yang dah meninggal....

ade kaitan ngan katak je... aku rase diorang x kisah kot...