Assalamulaikum w..b.t
25 Februauri 2012... saje je nak sebut tarikh hari ni...
coz aku dah tak tahu nak buat intro ape...
asyik pakai ayat skema je... boring gak.... kadang-kadang kena tukar ayat lain....
Ok... esok dah nak masuk 2nd week untuk posting O&G..
untuk 1st week... memang OMG la...
x tahu nak cakap ape...
tapi... boleh la... x teruk sangat... x ok sangat...
citer pasal 1st week posting O&G...
![]() |
| ape kaitan post ni ngan gambar ni... aku pun xtahu... jangan tanye aku... |
aku ade belajar something yang menjadi tanda tanye akak-akak aku...
citernye camni..
balik cuti hari tu... aku akau tanye... "Dah masuk bahagian orang bersalin?"
aku jawab... "Belum... lpas cuti kot"...
next aku aku punye dialog plak
"bla... bla... bla... hmmm camne doktor check jalan masa nak bersalin? camne die tahu 8cm la.. 10cm la... dah blaja?
dengan x brape yakinnya.. aku jawab....
"Hmmm... ntah.. xtahu.. x blaja lagi... camni kot (tengok gambar kat bawah)"
![]() |
| ni ikut teori aku la... memang totally wrong... |
Akak aku :"Biar betul!!! Kalau jadi doctor jangan buat camtu, kesian patient"
Aku : "Hehehehe... sorry la aku pun x tahu"
Ok... that scenario bila orang yang x de ilmu bercakap....
bajet tahu je... kan dah main hentam je...
cam biase la.. kalau main hentam je.. of course la salah...
| ni yang sepatutnya... memang lain giler ngan teori aku... yang ni Dr. TTY ajar... He3... |
so.. last week... aku ade blaja la...
hari ni aku share ngan korang... bab ukur2 ni bawah VE a.k.a vagina examination..
[tengok gambar kat atas]
[tengok gambar kat atas]
setakat 1st week ni...
aku x pernah observe or buat lagi...
kalau ikutkan hati memang nak elak je benda-benda camni....
nampaknya nasib menyebelahi kau coz dalam logbook benda ni x wajib buat...
tapi bila jadi HO nanti...
mengeluh 1000 harakat la.... yang tu nnti je.. x yah fikir sekarang...
x nak citer panjang-panjang...
at least kalau masuk OSCE ade idea nak buat camne....
bak kata TP Dr.M
"this 2 finger like your eyes when you are in O&G"
untung la ko jari... tiba-tiba naik pangkat jadi mata....
lukisan penaja:
rasa cam nak brenti jadi blogger je... tapi x decide lagi... think cook-cook dulu...


1 comment:
TQ...ilmu yang bermanfaat...
Post a Comment