Assalamualaikum w.b.t..
dah habis tengok movie... skrang masa untuk update blog plak...
ingatkan nak buat slide untuk presentation...
tapi.. Cik F x hantar soft copy report...
camne aku nak buat slide..
dah 4 kali aku buka email... x de pun...
sementara menunggu masa untuk kali ke-5 aku buka email... aku nak conteng kat sini skit...
tahu Surah Ar-Rahman?
tahu kan... kalau x tahu.. buka Quran...
aku pun x ingat surah ni surah yang keberapa... He3....
aku bukan nak discuss pasal tafsir surah ni or nak tadabur mane2 ayat...
just nak cakap aku suka surah ni...
and then.. tadi Imam kat Masjid Ladang... baca surah ni...
sangat ngan bacaan imam tu tadi....
walaupun aku x tahu maknanye... tapi still terasa yang surah tu bgtau something...
tambah suara imam tu best and cara bacaan pun best..
teringin gak nak baca cam tu...
tapi.. ntah la I also don't know why i can't do that...
nak kata x pernah belajar cara bacaan yang "berlagu".. tipu la..
aku pernah belajar masa kat sekolah dulu..
3 tahun.. aku belajar ngan Ustazah kat sekolah menengah dulu.. form 1 sampai form 3....
Oleh kerana aku x amalkannye... so, aku dah lupa...
rugi kan?
nak salahkan sape?... salahkan diri sendiri...
x guna aku exam aku dapat "A"
and sijil yang aku dapat tu... bleh buang jauh-jauh... btul x?
![]() |
| pinjam gambar |
lukisan penaja:
masa belajar dulu.. aku guna Surah Al-Jumaah... dulu aku hafal surah tu... tapi sekrang dah x ingat... sekali lagi... rugi kan?

No comments:
Post a Comment