Followers

Wednesday, June 22, 2011

hidup tanpa pilihan....

Assalamualaikum w.b.t...
ok... hari ni, hari paling stress bg aku... sepanjang aku kat sini...
arghhhhhh!!!! 
bleh jadi gila aku kalau camni hari-hari...
sekali lagi.. aku x boleh jawab soalan simple... nak tahu ape soalannye??
1. apa part of aorta?
2. ape branch of ascending aorta?
3. arch of aorta ade brape branch?
4. ape branch desending aorta?

kenapa aku x nboleh jawab semua soalan tu?...
 senangkan soalan tu... kenapa aku x boleh jawab...
satu je sebab die... sebab  AKU BODOH!!!
x baca betul-betul... x hafal betul-betul
lagi satu... hari ni...
ade seorang kawan tegur aku kat library... die kata...
"Tadi aku tegur ko... ko buat x tahu je.. malu aku"
ok... sebab stress.... orang lain aku buat x nampak je...

tadi dapat jadual from Dr. Iza... 
(jadual kelas tambahan)
yang x bestnye.. ade kelas nagan orang yang paling aku x nak jumpa...
masalahnye... kelas tu x boleh cancel coz Dr. Iza dah bgtau lecturer tu...
bersedia lah.... nnti kuar la status stress kat FB aku...
kalaulah ade yang tanye aku...
"ko nak tukar kos lain x???" x yah fikir.. aku terus jawab "nak!!!"
tapi... soalan tu x kan wujud dalam hidup aku...

petang tadi... pergi jumpe Prof Parivash...
sementara tunggu die.. aku duk kat tepi...
disebabkan iman  yang lemah tiba-tiba terlintas kat kepala otak aku..
terpakse delete sbb ayatnye terlalu ganas.. dan x sesuai untuk bacaan umum
Astaghfirullahhalazim....
Ya Allah... Ya Tuhanku.. 
Jika sampai ajalku.. Matikanlah aku dalam keadaan beriman...
Amin..

Ingatlah... Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

lukisan penaja:
kan best hidup ni simple cam A B C... senang cam 1 2 3...
kenapa perlu wujud ejaan dan perkataan... kenapa perlu wujud tambah, tolak, darab dan bahagi....



2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum..nk share ckit..kalo bljr kita kene btol2 fokus..jgn fikir bende laen n berusaha tenangkan diri..xbole stress2 nnt serabut nnt blaja pun xmsok..tekankan yg mne lecturer slalu tknkan..sentiasalah berdoa smoge ALLAH berikan kefahaman..
gunakn mse yg ade sebaik-baiknya..
usaha..doa..tawakal..
insyaallah everything will be ok..
papepun jgn putus asa..sentiasa berharap pd ALLAH..

Inche Pelukis said...

Waalaikummussalam w.b.t...
thanks.. En/Cik Anonymous, memang betul kalau nak study kena fokus... tapi bila fikir study untuk exam itu yang menbuatkan saya stress dan bila stress agak susah untuk fokus dan ingat apa yng di baca.. insyAllah i will try my best.. hopefully i can pass the exam...