Assalamualaikum w.b.t
memandangkan blog ni dah lame sepi tanpa sebarang cerita..
hari ni aku decide nak update blog...
Alhamdulillah... ade selangkah je lagi nak habiskan sisa-sisa Tahun 3 ni..
hari-hari untuk mencapap kat hospital dah tamat..
tunggu nak exam je... insyaAllah... hari selasa and rabu ni exam...
atee..
moh la ramai-ramai kite mendoakan teman ngan kawan2 teman...
dalam doa tu... jangan lupa tambah untuk junior2 teman... diorang pun exam gak...
so,
ALL THE BEST!!!
untuk semua, ingat,
"Exam didahulukan, cuti diutamakan"
baik punye slogan kan... terus rasa bersemangat giler nak exam...
realitinya... cuak coz dalam otak ilmu seciput je....
![]() |
| BELIEVE IN YOURSELF!! |
skrang nak komen pasal posting peadiatric...
Alhamdulillah... enjoy la jugak.. coz dapat main ngan budak-budak...
kadang-kadang rase nak balik rumah coz dah lama x jumpa anak buah yang seramai 3 team bola sepak minus satu sebab injured....
tapi... kadang-kadang kesian gak kat diorang... kecik-kecik dah masuk hospital....
yang masuk besab bronchopneumo, asthma, AGN, fever.... boleh dikira bernasib baik lagi..
yang sedih bila ade patient masuk sebab syndrome yang pelik-pelik...
aku duk terfikir gak.. masa kecik ni semua orang sanggup jaga....
bila diorang besar nnti... tak tahu la camne life diorang....
cam mak aku selalu cakap
"kasih sayang ibu untuk anak-anak tak sama cam kasih sayang antara adik-beradik"
bila mak ayah ade... mak ayah yang jaga...
kalau mak ayah dah x de... sape nak jaga? adik-beradik? maybe ade... tapi x semua kan...
tu la manusia... ade hati... tapi tak memahami... aku pun camtu gak...
so, kalau ade yang kata aku ni bukan seorang yang baik... betul la tu... tepat skali..
nak buat camne.. semua dah ditetapkan...
so, sama-sama kita berdoa yang terbaik untuk diorang...
ade satu lagi benda yang x best time posting ni...
sudah semestinya part nak examine patient....knape tak best?
first!!! baru nak touch nak tengok tangan pale ke tak..
die dah buat muka sposen + hujan rintik-rintik kat mata.. pastu kluar suara...
suara tu ade rentak die... tapi rentak die x best...
bleh agak kan ape yang berlaku... patient menangis... sampai aku pun nak nangis gak...
hati mampu berkata-kata:
"adik... abang nak jadi doctor, jangan la nangis, nnti abg blanje aiskrim"
tu dalam hati je la... realiti nye...
"alaa... dah nangis... x pe, x pe... x pegang dah... x pe kak lain kali saya periksa die"
pastu blah ngan muka yang tak bersalah coz dah buat patient menangis...
hmmm.. tu je la.. cerita yang hendak dikongsi...
share banyak-banyak kan.. tak terbasuh plak baju aku....
kalau ade magic cam Harry Potter kan senang.... sekali sebut je dah bersih semua....
sekali lagi...
ALL THE BEST!! Untuk Exam EDN Of POSTING...
dah habis exam bleh cuti 7 minggu...
![]() | |
| weak but strong!!! |
lukisan penaja:
suka bila tengok seorang manusia berubah menjadi baik, tapi risau bila tengok diri sendiri menjadi semakin teruk


1 comment:
tumpang lalu..
Post a Comment