Followers

Tuesday, July 17, 2012

jadi burung hantu

Assalamualaikum w.b.t...
setelah beberapa jutakali kepala terhantuk kat dinding, aku nekad untuk bangun...
al maklumlah... katil penuh dengan note yang tersusun rapi lagi rapat..
and baju-baju yang bertimbun-tembam coz x masukkan dalam almari lagi..
tengok... 
betapa sempitnya tempat untuk aku beradu...
kalau TV3 tengok... kompem bleh masuk 'Bersamamu'
yang pasti kat atas kepala ade Pn Jamilah... siapakah Pn Jamilah? Ha3.. biarlah rahsia...
k.. sambung balik citer aku...

bila dah bangun...
aku pergi tandas nak gosok gigi and ambil wudhu..
tiba-tiba... ade suara apek muncul dari belakang.... "wah!!! U tak tido lagi?"
dengan keadaan mamai-mamai hensem... aku jawab.. "I baru bangun la"
dalam hati "hmmm... tu la biasa sangat tido awal, bila kul 2 pagi duk berjalan macam kak limah lupa lirik lagu enjit-enjit semut... orang dah pelik"
bila dah gosok gigi and ambil wudhu..
aku masuk bilik... and sepantas kilat lightning halilintar aku ON facebook..
Opppsss... rasa cam sangat kurang rasional tahap nasional...
ambil wudhu tapi buka facebook... kalau buka quran, bleh jadi calon menantu pak iman...
nampak gayanya jadi calon menantu Mark Cucumber la...
5 minit je...
post satu status... then...

 ...
.....
 ...
.....
...
.....
...
.....
[skrang tengah solat... jap lagi sambung balik]
.....
...
.....
...
.....
...
.....
...

beberapa minit dan saat kemudian....
buka facebook lagi... ade orang komen status aku... ok.. komen balik...
pandang kat bucu meja... ternampak... minuman feveret aku...
semua orang tahu... pak cafe kat kampus pun tahu...
tak lupa gak akak yang kadang-kadang aku kompius nak panggil mak cik or kakak...
nama dia aku x ingat... lain hari, lain minggu, lain bulan aku tanye nama die
NESCAFE!!!
"ekau la yang buek aku tido.... nasib baik tido tak nyenyak..."
tengok isi dalam... ade separuh lagi.... 
bleh minum lagi ke???
xpe.. x pe... sat lagi aku ganti ngan air milo....

pastu terpandang plak lecture note ngan buku kat atas katil
terus kena "absence seizure"
waaaaaa... banyak nye kena baca.. tidak!!! kenapa aku? kenapa bukan dia? tidak!!!
wahai tuan empunya diri... tak yah la nak bersinetron kat sini..
kalau duk termenung tengok lecture note... tak kemana nye ilmu tu... nak tak nak.. baca je...
so... 
for the conclusion of confusion in the convulsion of construction 
aku kena jadi burung hantu sampai pagi coz lagi

6 Jam

nak exam
last exam for the last posting with the my last minute effort

sekarang teringat kata-kata yang Mr. D sebut petang tadi...
yang aku ingat masa die sebut ade perkataan.. ending.. beginning... beginning... ending....
tapi aku tahu quotation tu ade dalam buku "Talley"

"now is not the end... It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps the end of the beginning"
~ Winston Churchill ~

 lukisan penaja:
dah hampir 2 minit fikir.... tak tahu nak taip ape... Ok.. Bye...
[wait.. wait.. eh.. eh... aku ade taip something la]

No comments: