Followers

Friday, November 29, 2013

#posting O&G... 5th Year

Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah... 
tergerak jugak jari-jari hensem aku ni untuk update blog ni..
dah nak end of bulan november...
macam-macam cerita sudah berlalu...  macam-macam memori dah disimpan
ade happy.. ade stess.. ade sedih...
tapi
Alhamdulillah... sampai sekarang masih hidup lagi...

Ok..
hari ni aku nak kongsi perjalanan aku sepanjang posting O&G..
my first ponting untuk 5th year...
Alhamdulillah dah lepas... hopefully ending nye best
walaupun exam hari tu rasa cam student first year masuk clinical year....
otak blank... hitam legam tanpa ilmu...

This is my posting-mate for the whole 5th Year
Dr Hairi, Dr Hashimi, Dr Danial, Dr Ng, Dr Aini, Dr Arifah, Dr Nitthiya, Dr Najatul, Dr Fateen
and
me Dr Wan (nama baru)
Hopefully... next year kita semua bleh grad bersama.. x de yang angkut..
Akhirnya.... final year.. kami... "Super Duper Grandsenior" satu posting

ni la aktiviti kami before kelas ngan Dr. S.... sangat stress....
walaupun dah study cam nk pro exam... still kena marah laju-laju ngan Dr. S

untuk posting ni... junior year 3 pun ade skali... maka kami sebagai senior sentiasa cuba untuk menolong junior-junior sekalian... dalam OT pun bleh buat discussion

lecturer yang paling best untuk posting O&G... sentiasa tersenyum time mengajar... tak pernah mengguris hati student and sentiasa bagi semangat kat student
Thanks...
Prof Madya Dr Than Than Yin
ini hujung minggu kami.... Masuk OT sebab nak kejar procedure....
Log book diutamakan, procedure didahulukan.... hujung minggu hilang ntah kemana...

walaupun busy... tapi still luangkan masa untuk ke library...
tujuannya dua je... tido & bace paper..

pkul 1 pagi...
still kat OT sebab duk tunggu baby yang nak keluar ikut tingkap and baby yang nak buat tarian K-POP
(ERPOC and LSCS)

seminar presentation... salah satu rutin wajib untuk medical student...
ni la jadinya bila prepare slide kul 5 pagi... present kul 9 pagi... time jaga slide pun bleh tido....

selalu kena marah ngan sister OT... sebabnya... lambakkan medical student kat OT....
ade lagi yang nak jadi doctor?

cerita kat Klinik O&G
patient takde.... bakal doctor je ramai... 6 orang jaga satu klinik...
(sebenarnya kami sedang menunggu procedure yang sangat rare... sekali lagi log book diutamakan)

secong seminar presentation... tak cukup maklumat..
terpaksa mintak Prof TTY tolong explain.
itu je cerita untuk posting O&G...
doakan aku lulus exam O&G hari tu... sampai sekarang result tak kluar-kluar lg
dah lepas O&G

now

P.A.E.D.I.A.T.R.I.C

No comments: