Followers

Sunday, June 3, 2012

kisah cipan makan strawberry....

Assalamualaikum w.b.t.
pejam celik.. pejam celik... celik pejam.. celik pejam...
pejam x celik celik..
[yang ni, insyaAllah... bakal tiba bila-bila masa je]
dah lebih satu purnama aku tak update blog ni...
[klasik bebenor ayat ni, ade gaya Hang Tuah moden tak?]
secara jujurnya... jari ni memang dah gatal and gedik  + meroyan nak menaip...
tapi otak tak brape ade mood....
sepanjang 7 minggu posting medical... muka cam kucing berak kapur je...
stress + malas + tak pandai + otak tigasuku
semua ada... nak sign-in pun pikir namblas kali.... lastlast tak sign-in pun....
buat muka cipan makan strawberry pastu online FB je..

today.. 
aku bukan nak cakap pasal cipan or pasal kucing or pasal Hang Tuah
aku nak cakap... 
aku dah habis posting medical... and esok masuk posting last untuk Year 3....

PEADIATRIC

or nama lain die... posting medical untuk kanak-kanak...
excited ke? Hmmm.. x jugak... cuak ade la...
time posting ni la result exam untuk posting medical akan kluar....
silap hari bulan JUN... ade chance nak FAIL...
betul tak kawan-kawan?
tolak tepi citer pasal result tu.... FAIL or PASS tu kerja lecturer..
bukan kerja aku... 

pasal exam hari tu... aku kongsi sikit... satu paragraph je...
untuk TEORI ngan OSCE...
hampehh.. aku rasa cam jawab soalan pakai siku je.... nak lagi teruk...  
bila salah, padam pakai tumit je...
Ok.. tak faham kan?
tu maknanya... teruk tahap tenuk jadian la tu... tak tahu nak cakap camne lagi...
untuk LONG CASE...
case O.K... tapi aku yang K.O.... nak lagi K.O... dapat patient perempuan umur 15 tahun....
take history ok la.. x de masalah... bila part buat physical examination... 
fikir namblas kali... tak tahu nak start kat mana dulu....
sape sruh bagi patient perempuan? x pasal2 kekok seribu langkah...
[ingat time keje nanti bleh main pilih-pilih patient ke?]
tak tahu nak salahkan sape.... 
sila salahkan diri yang "hensem" tu coz tak practice examine patient permpuan.

overall... bagi aku kira O.K la... 
walaupun keluar dari bilik patient... terus kena sembur ngan lecturer...
time OSCE nak kena pukul ngan lecture... 
then time TEORI duk termenung sambil kira siput lompat pagar...
redha je la
tiba-tiba rasa cam sentap tak berlagu...
[dalam hati: sorry Prof, saya bodoh dan saya x pandai]
tunggu je result kluar...
kalau FAIL, aku citer pasal FAIL... kalau PASS aku citer pasal PASS

 tu je untuk hari ni...... nak gelak boleh tak?
hahahahahahahahaha
k
TQ

ni my "daughter fruit" yang ke-35... comel and suka bagi nasihat... salah satu nasihat yang die slalu bagi kat aku.. dia kata.. "Pak Cik.. sabar ye... 2 tahun je lagi.. lepas 2 tahun nanti bleh goyang kaki kat hospital"
lukisan penaja:
salah soalan yang susah or salah aku yang tak brape nak clever?

1 comment:

Iman Lurv Islam said...

jgn fikir negative...InsyaALLAH, Abg Sarimi boleh....kadang2 jgn terlalu merendah diri, nanti memakan diri...tahu tak kenapa dah berjaya sampai ke tahap ni? sbb ALLAH tahu Abg Sarimi boleh....jgn mudah patah semangat, nnt kita yg rugi...be happy, senyum & gelak....huhuhu