Followers

Thursday, February 17, 2011

Chickenpox a.k.a cacar air....

Assalamualaikum w.b.t....
sape yang pernah dijangkiti  varicella-zoster virus (VZV)
or dalam bahasa melayunye.... virus varicella....
cacar air.. tahu x?... or chickenpox?
mesti tahu kan.......
aku rase sekarang ni aku dah dapat chickenpox.....
kalau chicken chop best gak...... hehehehehe

daripada sumber yang boleh dipercayai....
common symptoms cacar air ni:
  • mild fever
  • backache
  • headache
  • sore throat
  • rash (red spot)
  • blister filled with fluid 
ini la yang aku rase sekarang......

tapi.....
ade satu je yang aku x puas hati ngan benda ni....
penghidap chickenpox akan mengalami bintik-biktik merah kat..
muka, kepala, dada, dan belakang.....
sekarang pun dah ade dua tiga bintik kat muka.....
yang menjadi masalah nye....
manusia mati meninggalkan nama.... chickenpox 'mati' meninggalkan parut.....

aku rase aku tahu kat mane aku dapat chickenpox ni.....
last week aku pergi kb...
kat KB Mall... aku jumpe ngan sorang budak perempuan yang ade chickenpox....
dengan yakinnye.... aku berdiri je belakang die......
lupe plak yang aku ni x pernah kena....
sebab tu la virus tu datang ziarah aku......

hmmmm....
yang bestnye.... maybe aku akan bercuti kat rumah.....
tapi.. yang x bestnye.... kalu kat rumah... confirmla x datang kelas.....
camne nak x skor module cns ni?
[bajet bleh skor A la.....]

patut la.... aku dah makan panadol 8 biji.... x de perubahan pun....  badan sakit-sakit... sekarang dah ade sore throat....

4 comments:

::ecam:: said...

huhu..x cakap awal2 sakit..


tp xpe...orang cakap kalau dok rumah x yh study tp boley skor A...

mb ade hikmahnye...

selamat bercuti n cepat2 semboh..

::ecam:: said...

huhu..x cakap awal2 sakit..


tp xpe...orang cakap kalau dok rumah x yh study tp boley skor A...

mb ade hikmahnye...

selamat bercuti n cepat2 semboh..

Inche Pelukis said...

kalau cakap awal2... ko nak buat ape?

x study... tapi blen skor A... menarik tu....

btw... tq...

Inche Pelukis said...

*sory silap eje... *boleh