Assalamualaikum w.b.t..
Dah lame aku tak update aku punye blog. Takde masa free, sem 1 dulu busy banyak sangat halangan dan masalah yang terpaksa aku tempuhi. Nak update blog pun dah takde mood. Alhamdulillah, syukur kepada allah s.w.t akhirnya aku Berjaya mengharungi susah payah sem 1. Walaupun result exam aku tak berapa o.k, tapi aku bersyukur. Nasib baik tak kena repeat exam, kalau kena repeat memang aku tak sanggup.
Alhamdulillah, sekarang aku dah masuk sem yang ke-2. Hari tu dah cuti 5 minggu, memang best walaupun duduk kat rumah tu boring giler. At least aku tak payah fikir pasal study selama 5 minggu. Yang tak bestnya, bile dah masuk sem 2 semua benda aku dah lupa….. name pensyarah pun aku dah lupa. Untuk exam hari tu, aku dapat C- je…ok la daripada dapat D ( x lulus..nnti kena repeat exam).
Hmmmm.. pasal exam hari tu, memang kelam kabut. Tu la..last2 minute bru nak study, terpaksa la study maut. Semua benda tak cukup, tido x cukup, makan x cukup,masa pun tak cukup.. nmpaknya kena ubah cara study. exam hari tu yang paling susah paper 4, OSPE. Semua yang aku hafal, tibe2 tak ingat…nak kate aku makan semut tak pulak….huhuhuhu. ape2 pn tu smua ujian daripada Allah s.w.t, sebagai hamba-Nya kite kena sabar. Semua yang berlaku ade hikmahnya.
Daripada 20 stesen soalan….yang paling kelakar stesen untuk bp (blood pressure). Satu bunyi pn aku tak dengar… tak thu la ape dah jadi ngan aku.. aku rase aku dah silap pakai stethoscope tu.. tu pasal aku tak dengar ape2 bunyi.. so, bp tu aku teka je la…. Hahahahaha. Masuk sem 2, lecturer cakap die Nampak ade student yang silap pakai stethoscope tapi still bleh bagi bacaan bp… aku la tu salah seorang daripadanya.
Hmmm…. Cukup setakat ni je kot.. lain kali tambah lagi. Aku dah buang salah satu aku punye cite kat dalam blog ni atas sebab2 tertentu. K… assalamualaikum w.b.t…….
No comments:
Post a Comment