Followers

Saturday, April 27, 2013

#ophthalmology

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah... 
27 April 2013 pada jam 5:47 petang
akhirnya... ade jugak masa terluang untuk aku update blog
berbekalkan signal wifi yang suam-suam kuku
hopefully semuanya lancar
Aminn

Ok
after exam posting public health hari tu
hidup aku... busy.. teramat busy...
busy ngan posting baru... busy ngan kerenah orang sekeliling... busy ngan persatuan..
stress... geram... sedih...hati batu... gembira..
semua ada
tapi... Alhamdulillah aku enjoy
tu semua pengalaman hidup... sekali je bleh rasa... pasni dah x leh rasa dah..
InsyaAllah... 
benda-benda camni la yang aku akan ingat bila dah grad.

dua hari lepas... 
baru habis posting yang ke-8 untuk Year 4

O.P.H.T.H.A.L.M.O.L.O.G.Y

posting ni sangat menarik
blaja pasal salah satu organ yang paling penting
Syukur Alhamdulillah coz aku tak dilahirkan dalam keadaan 'gelap' penglihatan
tapi...
still ade possibility untuk menjadi 'buta'
manusia merancang... Allah s.w.t yang menentukan..


pegalaman paling best
masuk OT... tengok doktor buang cataract...
mata patient kabur berminggu-minggu,berbulan-bulan... 
tapi tak sampai 1 jam... kembali normal...
sangat menakjubkan ilmu yang Allah s.w.t anugerahkan kepada manusia

lecturer and supervisor
yang ni pun menarik
sangan komited, rajin, gigih dan hebat mengajar..
Prof Dr. R, Dr. W and Dr H
mereka semua memang

TERBAIK!!!

walaupun kadang-kadang rasa penat berdiri dan tadah telinga... 
semangat nak dengar diorang mengajar still ade
Alhamdulillah... dapat collect banyak ilmu
syukran... syukran..

Last 
pasal exam.. dah try yang terbaik...
Moga Allah s.w.t kurniakan keputusan yang setimpal ngan usaha aku
soalanya
tak susah... tak senang... "komsi-komsa" la...

last bed-side teaching withd Prof Dr. R
~The End~

lukisan penaja:
untuk junior-junior or sahabat-sahabat yang terasa ngan tindakan aku
aku minta maaf banyak-banyak
"hidup kena jaga hati orang, hati sendiri InsyaAllah Allah akan jaga"

No comments: