Assalamualaikum w.b.t
31 Ogos 2012
post pertama dan terakhir untuk bulan ni....
dah 6 minggu cuti... lama giler... aku yang duk kat rumah pun dah boring tahap gorilla...
untuk cuti kali ni... 5 minggu kat rumah.... lagi 2 minggu bukan kat rumah...
kat tempat lain....kat mana?
x bleh bgtau... rahsia... sape yang tahu tu diam2 je... jangan bagitau...
hari ni sambutan kemerdekaan ke-55...
baru aku tahu dah 55 tahun Malaysia merdeka...
rasa cam baru semalam je duk main perang2 ngan jepun and omputih...
kalau ikut pepatah..
"harimau mati tinggalkan belang, manusia mati tinggal nama"
tapi
"jepun kalah tinggal selipar je a.k.a selipar jepun"
x pe la... sekurang-kurangnya ade gak kenangan kita ngan jepun....
rasanya tak terlambat untuk akuucapkan
Semoga Malaysia terus aman dan damai... Ameen...
kalau nak berperang ke ape ke... tunggu aku mati dulu...
aku x nak kembali ke zaman perang.
tamat citer pasal merdeka...
aku coret sikit citer pasal raya tahun ni....
banyak kejutan and banyak gak benda yang akan berlaku dah pun berlaku....
peristiwa yang paling femes..
dah ramai kawan-kawan aku yang dah masuk merisik anak orang, dirisik orang,
jadi tunang orang, pergi meminang anak orang,
jadi suami orang, jadi isteri orang
taklupa gak ade yang dah jadi mak orang and bapak orang...
Tahniah untuk korang-korang semua...
dah besar semuanya... semua x nak duduk sorang-sorang...
nak jugak ade pasangan...
ape-ape pun... aku doakan semoga korang bahagia dunia dan akhirat..
Ameen...
untuk cuti kali ni... 5 minggu kat rumah.... lagi 2 minggu bukan kat rumah...
kat tempat lain....kat mana?
x bleh bgtau... rahsia... sape yang tahu tu diam2 je... jangan bagitau...
hari ni sambutan kemerdekaan ke-55...
baru aku tahu dah 55 tahun Malaysia merdeka...
rasa cam baru semalam je duk main perang2 ngan jepun and omputih...
kalau ikut pepatah..
"harimau mati tinggalkan belang, manusia mati tinggal nama"
tapi
"jepun kalah tinggal selipar je a.k.a selipar jepun"
x pe la... sekurang-kurangnya ade gak kenangan kita ngan jepun....
rasanya tak terlambat untuk akuucapkan
"SELAMAT ULANG TAHUN KEMERDEKAAN YANG KE-55"
![]() |
| Saya anak Malaysia |
kalau nak berperang ke ape ke... tunggu aku mati dulu...
aku x nak kembali ke zaman perang.
tamat citer pasal merdeka...
aku coret sikit citer pasal raya tahun ni....
banyak kejutan and banyak gak benda yang akan berlaku dah pun berlaku....
peristiwa yang paling femes..
dah ramai kawan-kawan aku yang dah masuk merisik anak orang, dirisik orang,
jadi tunang orang, pergi meminang anak orang,
jadi suami orang, jadi isteri orang
taklupa gak ade yang dah jadi mak orang and bapak orang...
Tahniah untuk korang-korang semua...
dah besar semuanya... semua x nak duduk sorang-sorang...
nak jugak ade pasangan...
ape-ape pun... aku doakan semoga korang bahagia dunia dan akhirat..
Ameen...
lukisan penaja:
semua dah ade pasangan... diri sendiri? "Kamu" yang kat luar sana tu, tunggu nnti saya hantar rombongan meminang ye

No comments:
Post a Comment